هود زیرکابینتی

این نوع هود ها رایج ترین نوع هود آشپزخانه دست کم تاچند سال پیش بودند،در دو نوع تک موتوره با امکان کنترل دور موتور با پنل عمدتا کلیدی (مکانیکی) با فیلتر الیافی عرضه می شدند مزایای این نوع هود ها پوشانندگی مناسب از سطح اجاق گاز را دارد و میتواند سطح بزرگی از اجاق را پوشش دهد اما ظاهر نچندان امروزی و میزان صدای بسیار بالای آن همواره برای بسیاری از مصرف کننده گان آزار دهنده می باشد.

رایجترین نوع هود بودند،مزیت مهم این هود ها پوشانندگی مناسب از سطح اجاق گاز است.اما عیب بزرگ آن ظاهر نچندان امروزی و میزان صدای بالا می باشد

هود شومینه ای یا قیفی

هود آشپزخانه شومینه ای یا قیفی به خاطر شکل قیف برعکسشان به این اسم معروف شده اند در این نوع هود آشپزخانه برای اولین بار از فیلتر آلومینیومی و در بعضی برند ها فیلتر ذغالی استفاده شد مزیت این نوع هود آشپزخانه پوشانندگی مناسب از سطح اجاق گاز و روشنایی مناسب از سطح کار می باشد .در این نوع هود نیز امکان کنترل دور موتور به دو صورت لمسی همراه با ریموت کنترل و کلیدی (مکانیکی) ممکن می باشد. 

این نوع هود آشپزخانه برای اولین بار با فیتلر آلومینیومی و اخیرا ذغالی عرضه می شود و دارای سطح پوشانندگی و روشنایی مناسبی هسنتد وامکان کنترل دور به صورت لمسی و کلیدی در این نوع هود ها وجود دارد .

هود آشپزخانه مورب یا کج شیشه ای


این نوع هود آشپزخانه که امروزه در بازار بسیار مرسوم و محبوب هسنتد،چرا که این نوع هود آشپزخانه بیشتر با فضای دکوراسیون امروزی آشپزخانه ها سازگاری دارند و از لحاظ بصری زیبایی خاصی را به آشپزخانه های شما می بخشند.حتی برخی شرکت های تولید کننده از جمله شرکت کیان مکث نوع طرح دار که در بازار به عنوان هود آشپزخانه مورب سه بعدی شناخته می شود را نیز به بازار عرضه کرده است . علاوه بر زیبایی ، این نوع هود آشپزخانه دارای سطح صدای مناسبی برخوردار است. که هنگام کار صدای زیادی تولید نمی کنند .این نوع هود اشپزخانه نیز دارای پنل کنترل موتور به 2 صورت کلیدی (مکانیکی) یا لمسی به همراه کنترل از راه دور است و به صورت موتور پوسته فلز یا پوسته پلاستیک به بازار عرضه می شود .


هود آشپزخانه مورب یا کج با ظاهر مدرن خود سازگاری بیشتری با سبک زندگی امروزی دارد و در 2نوع پنل کنترل لمسی همراه با امکان کنترل از راه دور به بازار عرضه می شود ،اخیرا نیز مدل های طرح دار یا سه بعدی در برخی شرکت ها مانند کیان مکث به بازار عرضه می شود.

هودآشپزخانه مخفی


اگر علاقه دارید که تمام نمای آشپزخانه شما متشکل از کابینت و طراحی زیبای آن باشد و علاقه ای به نمایان بودن هود آشپزخانه خود ندارید .این نوع هود آشپزخانه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود .هود اشپزخانه مخفی به نسبت کیفیت موتور دارای صدای مناسبی هستند .این نوع هود آشپزخانه نیز در دو مدل پنل کلیدی (مکانیکی) یا لمسی به همراه ریموت کنترل با موتور پوسته پلاستیک یا پوسته فلزی در بازار موجود می باشند.

هود آشپزخانه مخفی در داخل کابینت کار گذاشته میشود و نمای بیرونی آن در آشپزخانه مشخص نمی باشد این نوع هود آشپزخانه به دو صورت پنل لمسی یا کلیدی با انواع مختلف موتور عرضه می شود.

هود آشپزخانه جزیره ای

طراحی هود آشپزخانه جزیره ای که در بازار وجود دارد،به گونه ای است که مصرف کننده را قادر می سازد تا به صورت آویز از سقف هود آشپزخانه رانصب کند . اگر آشپزخانه شما به گونه ای هست که امکان نصب هود آشپزخانه بر روی دیوار را ندارید و یا طراحی کابینت آشپزخانه شما به صورت جزیره ای می باشد این نوع هود آشپزخانه براشما گزینه مناسبی خواهد بود.

این نوع هود آشپزخانه اغلب به صورت کنترل از راه دور و با پنل کنترل لمسی با فیلتر آلومینیومی یا ذغالی با انواع مختلف الکترو موتور (پوسته فلز یا پوسته پلاستیک ) به بازار عرضه می شود.

این نوع هود آشپزخانه به صورت آویز از سقف نصب می شود و مناسب مکان هایی است که امکان اتصال به دیوار را ندارد یا طراحی کابینت به صورت جزیره ای می باشد.این نوع هود آشپزخانه مانند سایر مدل ها در انواع مختلفی که اشاره شد عرضه می شود.

جمع بندی

انتخاب نوع هود آشپزخانه قدم اول شما در خرید هود آشپزخانه می باشد. که باید در مورد آن تصمیم بگیرید و این تصمیم کاملا به شرایط و سلیقه شما بستگی دارد.اما هود آشپزخانه خارج از نوع خود باید دارای ویژگی هایی باشد که در مقاله بعدی به صورت مفصل به آن ها اشاره خواهیم کرد.برخی از انواع هود آشپزخانه در فروشگاه ما نیز موجود است که شما می توانید در فروشگاه آنلاین تکنامیو آن ها را مشاهده بفرمایید. 

حتما به شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام به شناسهtaknamio@ سر بزنید . لطفا مطالب آن را به اشراک بگذارید و نظرات خود را در مورد این مطلب برای ما بنویسید.